Udoskonalenie akumulatora 12V zespołu Mahindra Racing w 6. sezonie Formuły E
Pod koniec 2017 roku Umicore Rechargeable Battery Materials połączył siły z belgijską innowacyjną firmą Voxdale i profesjonalnym kierowcą rajdowym Samem Dejonghe, by razem współpracować z Mahindra Racing - jednym z dziesięciu zespołów założycieli ABB FIA Mistrzostw Formuły E.
Wspólnie realizujemy technologiczny program rozwojowy, który w tej chwili jest skoncentrowany na poprawie wydajności akumulatora 12V, odpowiadającego za działania wszystkich systemów o krytycznym znaczeniu w pojazdach Mahindra Racing, które jeżdżą w Formule E.
Rezultaty tych prac pierwszy raz można było zobaczyć w samochodzie Mahindra Racing w piątym sezonie występów zespołu w formule E - w tak zwanym ‘M5Electro’. Bardzo lekki akumulator, charakteryzujący się niskim poziomem napięcia i wbudowanym samochodowym systemem zarządzania akumulatorem (BMS) pozwolił spełnić wymogi bezpieczeństwa stawiane przez FIA.
Szósty sezon występów w mistrzostwach przyniósł jego znaczące ulepszenia. Rozmiar i wagę akumulatora zmniejszono o 50%. Zaktualizowano system zarządzania akumulatorem BMS, a jego architektura poprawiła poziom bezpieczeństwa i bieżące zarządzanie oprogramowaniem, co pozwoliło mu osiągnąć pełną funkcjonalność.
Koniecznie obejrzyjcie ten film i dowiedzcie się więcej na temat akumulatora używanego przez zespół Mahindra Racing - jego rozwoju i funkcjonalności, które posiada. W tematykę wprowadzą Was prezenter formuły E Nicki Shields i redaktor Autosport Jake Boxall-Legge!