Skip to main content Skip to primary navigation

Branża akumulatorów pokrywa aktualne zapotrzebowanie na surowce do produkcji akumulatorów i jest dobrze przygotowana do rozwoju. Jednak to recykling odegra kluczową rolę w kolejnych latach.

Regional website Poland

Kolejny mit o elektromobilności! Samochody elektryczne stają się codziennością, mimo to wciąż pojawiają się wątpliwości. Aby oddzielić fakty od fikcji, obalamy powszechne mity o samochodach elektrycznych. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Oczekuje się, że do 2030 r. na rynku motoryzacyjnym pojawi się ponad 340 milionów pojazdów elektrycznych. Będą to zarówno w pełni elektryczne jak i hybrydowe jednoślady, samochody osobowe oraz samochody ciężarowe czy autobusy. Spowoduje to zwiększenie popytu na materiały do produkcji akumulatorów.  

Głównymi metalami wykorzystywanymi przez Umicore do produkcji materiału katodowego są kobalt, lit, mangan i nikiel. Oczekuje się, że zapotrzebowanie na nikiel i lit znacznie wzrośnie do 2030 roku, a dostawy tych metali wzrosną. Sam popyt na metale jest różny w zależności od wyboru składu chemicznego akumulatora.

Na szczęście rzadkie surowce mogą być zastąpione przez te bardziej obfite, a poprawa efektywności  akumulatorów pomoże uzyskać większą wydajność przy mniejszej ilości użytych materiałów. Recykling odegra tutaj kluczową rolę.

Nadanie drugiego życia bateriom poprzez ich recykling po zakończeniu eksploatacji, zmniejszy zapotrzebowanie na wydobycie surowców i ograniczy ryzyko ich niedoborów. Dla przykładu, technologia Umicore umożliwia recykling niklu, litu i kobaltu przy jednoczesnej wysokiej stopie ich odzysku (aż do 95%).

Pobierz pocztówkę

  • Mit #3 - Nie wystarczy surowców dla masowej produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych

    Branża akumulatorów pokrywa aktualne zapotrzebowanie na surowce do produkcji akumulatorów i jest dobrze przygotowana do rozwoju. Jednak to recykling odegra kluczową rolę w kolejnych latach.